Untukmu Wanita

"Wanita, apabila setiap pekerjaan hariannya dilakukan kerana Allah SWT, nescaya pahala yang diterima berganda-ganda. Oleh itu, sentiasa mulakan apa-apa pekerjaan dengan lafaz Bismillah...''

Sahabat

Sabtu, 5 Januari 2013

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah dah lepas satu lagi exam. Pagi tadi. Semua mengeluh. Semua muka redha.

Tinggal lagi 3 exam paper.

Harapan aku sebelum jawab exam sama je, berharap subjek tu jadi kawan baik aku masa nak tulis jawapan. Tapi, apakan daya, dia tak sudi. Aku termenung je sampai dah nak tembus dinding dewan exam.

Aku tak nak jumpa lagi dia sem depan. Sekarang aku mampu berdoa. Tawakal. Aku dah berusaha. Mungkin tak usaha sebaik mungkin spt kawan-kawan aku yang lain. Padan muka.

Sekian.

*Penat. Mengantuk. Gatal lepas exam merayau perabeh duit.
Sedap melantak Pizza Hut petang tadi melayan kawan aku kempunan. Haha.

0 comments: