Untukmu Wanita

"Wanita, apabila setiap pekerjaan hariannya dilakukan kerana Allah SWT, nescaya pahala yang diterima berganda-ganda. Oleh itu, sentiasa mulakan apa-apa pekerjaan dengan lafaz Bismillah...''

Sahabat

Khamis, 29 Disember 2011

Rindu

Rindu kamu...

Adakah itu perlu?

Ya! Tapi pabila aku sah menjadi yang halal bagimu.

Kini, aku hanya perlu rindukan Dia yang Maha Esa, yang Maha Kuasa.

Rasa rinduku ini diberi olehNya

dan aku ingin kembalikan padaNya

Dia yang lebih berhak

Bukan kamu!

Belum tentu kamu menjadi imamku/makmumku di mahligai kasih kita nanti (wah, mahligai :D)

Aku akan memberi rasa rindu ini pada ibu bapaku, ahli keluargaku, pendidik-pendidikku, dan sahabat-sahabatku.

Setelah itu baru kamu :)

Biar si jejaka atau si dara tak terima cintamu, jangan Allah SWT tak

terima doamu dan cintamu ^^


Belajarlah untuk kehilangan dia, andai dia bukan jodoh KAMU..


Belajarlah untuk tabah, andai dia pergi dari hidup KAMU..


Belajarlah untuk menerima hakikat, yang dia bukan milik KAMU

..
Belajarlah untuk berhenti mencintai dia, andai cinta dia bukan untuk KAMU ♥

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

ehem..ehem.. X)

Nazatul Zulaika Suhaimi berkata...

haha..umur aku dh 20 tahun weh..paham2 ler..